|
|
Vradal |
|
Door: Ina Dekker - Gast
Datum: 26-02-2007 18:43:56 | | Wij hebben voor begin Mei een huisje gehuurd in Vradal in Telemarken.Wij zijn weleens in Noorwegen geweest,maar nog nooit zo zuidelijk.Kan iemand ons vertellen hoe de omgeving van Vradal is ? Onze belangstelling gaat uit naar wandelen,vissen en tochtjes maken.Alvast bedankt voor de reacties,Ina Dekker | |
Door: John - Gast
Datum: 21-03-2007 11:13:36 | | Vissen kan daar uitstekend. Zowel op de grote meren als in de rivier(en)(tjes) Om op zalm te vissen is het daar nog te vroeg in het jaar voor. De forel laat zich in dat seizoen al wel vangen. Informeer gewoon ter plaatse.
Alle personen boven 16 jaar moeten een visvergunning hebben voor vissen op zalm en forel in beken/rivieren en meren. U kunt een visvergunning kopen in alle postkantoren van Noorwegen. Om in zoutwater te vissen hebt u geen vergunning nodig. Tijdens het vissen moet u altijd de kwitantie voor de betaalde vergunning alsook een identiteitsbewijs kunnen tonen. Voor zoetwater in privé-bezit hoort u behalve een visvergunning ook een dagkaart te kopen bij de eigenaar of de plaatselijke vissersvereniging. Vaak kunt u plaatselijke visvergunningen kopen bij sportverenigingen,hotels of de Noorse VVV.
Zorg ervoor een antimuggenmiddel bij je te hebben bijv. Mygg Off. | |
Door: anita - Gast
Datum: 22-05-2008 22:06:28 | | Weet iemand of mygg off in nederland te koop is en waar? Anita | |
| |
|
|
Door: MikeyMike - Lid
Datum: 07-05-2010 16:45:09 | | Hallo Ina,
Zeer goede keus om naar Vradal te gaan, ga je toevallig naar Vradal Hyttegrend?
Als dat zo is, heb je een nog betere keuze gemaakt, de huisjes zijn nl geen huisjes maar HUIZEN..heel mooi gelegen erg rustig en zeer mooi en goed uitgerust.
Van daar uit kun je ook hele mooi tripjes maken, eigenlijk teveel om op te noemen,je zou dan ff contact met me op kunnen nemen.
Een ding is bijvoorbeeld een 10 minuten rijden naar een gebied wat in de winter erg populair is (vanuit enkele huisjes heb je daar met een verrekijker al redelijk zicht op), daar kun je met een kabelbaan naar een hoger gelegen punt met een fantastisch uitzicht!! (aanrader!!) euhh..nog 1 en dat betreft het Telemarkkanaal, ook een aanrader!!
Ik zou dan de sluizen van Lunde aan willen bevelen. Je zou ook naar Rjukan (wel ff wat verder rijden) kunnen gaan, en daar alleen al zijn diverse dingen : het museum wat over de hard waterwinning gaat en datzelfde museum tentijde van de 2e wereldoorlog (is trouwens verfilmd ""Heroes of Telemark" en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Ik zal van de week nog wel hierop door gaan, ok?
Groeten,
Mike
Neem gerust anders contact op:
trygvasson68@gmail.com | |
Reactie plaatsen |
|
Het is niet mogelijk voor niet geregistreerde leden om een nieuw onderwerp te maken op dit forum. U kunt in het linker menu inloggen of u kunt zich gratis registreren en daarna direct berichten plaatsen.
|
|
|
|